ŠVP je k dispozici ve vestibulu školy a v ředitelně.
NÁZEV ŠVP: Školní vzdělávací program ZŠ speciální - díl I. , díl II.
MOTIVAČNÍ NÁZEV: 5P - Pohoda, Porozumění, Poznání, Prožitek, Přátelství
ÚDAJE O ŠKOLE:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Uherské Hradiště, Palackého náměstí
ADRESA ŠKOLY: Palackého náměstí 238, Uherské Hradiště, 68601
JMÉNO ŘEDITELE ŠKOLY: Mgr. Ing. Jiří Hejda
KONTAKT: email: info@zsmsuh.cz, e-podatelna@zsmsuh.cz, web: www.zsmsuh.cz, tel.: +420 733 715 041
IČO: 60371668
RED-IZO: 600025730
ZŘIZOVATEL:
NÁZEV ZŘIZOVATELE: Zlínský kraj
ADRESA ZŘIZOVATELE: třída Tomáše Bati 21, 761 90 Zlín
KONTAKTY:
email: podatelna@kr-zlinsky.cz
telefon: +420 577 043 111
ID datové schránky: scsbwku
PLATNOST DOKUMENTU:
PLATNOST OD: 01. 09. 2019
DATUM PROJEDNÁNÍ VE ŠKOLSKÉ RADĚ: 29. 05. 2019
DATUM PROJEDNÁNÍ V PEDAGOGICKÉ RADĚ: 24. 06. 2019ZAMĚŘENÍ ŠKOLY:
Škola zřizuje třídy dle § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, pro žáky s mentálním postižením, včetně souběžného postižení více vadami nebo autismem. Tito žáci k naplnění svých vzdělávacích možností nebo k uplatnění a užívání svých práv na rovnoprávném základě s ostatními potřebují poskytnutí podpůrných opatření.
Pro zabezpečení komplexní péče spolupracujeme se Speciálně pedagogickými centry, Středisky výchovné péče, s odborníky dětské psychiatrie a pediatrie. Naše pravidelná činnost spočívá i v oblasti sociální, jsme v kontaktu s pracovnicemi s oddělení sociálně právní ochrany dětí Odboru sociálních služeb a zdravotnictví.
„ 5P“ – „ Pohoda, Porozumění, Poznání, Prožitek, Přátelství.“
Název školního vzdělávacího programu „5P“ – chceme pro vzdělávání žáků s mentálním postižením a souběžným postižením více vadami vytvořit optimální podmínky, které vyžadují především pohodu, porozumění, poznání, prožitek a přátelskou atmosféru.
Chceme vytvořit bezpečnou školu a poskytovat vzdělání dětem s mentálním postižením v atmosféře tolerance a porozumění, kde dochází k propojení vzdělávání se skutečným životem. Taková škola umožní žákům poznávat a rozvíjet své schopnosti i reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o dalším osobním a profesním životě.
Základní škola speciální vzdělává žáky se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, s více vadami a autismem. Zaměřujeme se především na rozvoj osobnosti žáka, rozvoj schopností a dovedností potřebných k zapojení se v praktickém životě a na dosažení maximální možné míry samostatnosti a nezávislosti na péči druhých osob. Žáci si osvojují základní vědomosti a dovednosti, vytvářejí si návyky potřebné k orientaci v okolním světě a k zapojení do společenského života. Vzdělávací činnosti jsou zaměřeny na rozvíjení rozumových schopností a osvojování přiměřených poznatků, na vypěstování návyků sebeobsluhy, vytváření dovedností používat předměty denní potřeby a vykonávat jednoduché pracovní činnosti.
Základem vzdělávací práce je individuální přístup k žákovi. Při vzdělávání vycházíme z osobnosti žáka, z jeho psychických zvláštností a specifických potřeb, z aktuální mentální úrovně žáka, stupně zdravotního postižení, aktuální míry socializace. Důležité je navozovat a udržovat zájem žáka o získávání nových poznatků, dovedností a schopností. Pro vzdělávání žáků jsou vytvářeny optimální podmínky, které vyžadují především přátelskou atmosféru, klidné a nestresující prostředí poskytující pocit jistoty a bezpečí a umožňující koncentraci na práci.
Volat nám můžete na číslo +420 774 055 974, nebo nám napiště zprávu.