Zákon č.106 / 1999 Sb.
Poskytování informací
Název povinného subjektu:
Základní škola a Mateřská škola Uherské Hradiště, Palackého náměstí
Palackého náměstí 238, 686 01 Uherské Hradiště
IČ: 60371668
Právní forma: příspěvková organizace
Činnost povinného subjektu: poskytuje vzdělávání a výchovu podle školních vzdělávacích programů
Údaje o řediteli školy
Ředitel školy: Mgr. Ing. Jiří Hejda
Jmenován do funkce s účinností od 1. 8. 2018 v souladu s ustanovením § 59 odst. 1 písm. i) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, a ustanovením § 166 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Pravomoci ředitele školy
Ředitel řídí školu nebo školní zařízení, plní povinnosti vedoucího organizace a jmenuje a odvolává své zástupce. Odpovídá za splnění učebních plánů a učebních osnov, za odbornou a pedagogickou úroveň výchovně vzdělávací práce školy nebo školního zařízení a za efektivní využívání svěřených hospodářských prostředků. Odpovídá za vytvoření podmínek pro činnost rady školy, pro výkon školní inspekce a přijetí následných opatření, kontroluje práci pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců. Ředitel školy zajišťuje, aby zákonní zástupci nezletilého žáka a zletilí žáci byli informováni o průběhu vzdělávání a výchovy žáka.
Ředitel rozhoduje a je výlučně v jeho kompetenci:
- přeřazení žáka do vyššího ročníku a povolení individuálního vzdělávacího plánu
- rozhodnutí o odkladu povinné školní docházky
- převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy
- přijetí k základnímu vzdělávání, přestupu žáka na jinou školu, převedení žáka do jiného vzdělávacího programu; povolení pokračování v základním vzdělávání
- opakování ročníku po splnění povinné školní docházky
- rozhodnutí o výši, snížení nebo prominutí úplaty za poskytování školských služeb
- rozhodnutí o povolení a zrušení individuálního vzdělávání žáka
Pracovník určený k poskytování informací
Mgr. Ing. Jiří Hejda, ředitel školy, tel: 734 433 067
e-mail: jiri.hejda@zsmsuh.cz
Pracovník pověřený přijímáním a vyřizováním stížností, podnětů a oznámení
Mgr. Lucie Kovářová – zástupce statutárního orgánu, tel. 734 433 066
e-mail: lucie.kovarova@zsmsuh.cz
Dokumenty školy jsou k nahlédnutí v kanceláři ředitele školy, některé na webových stránkách školy a u hlavního vchodu do školy.
Místo a způsob získání informací:
Písemnou formou:
Základní škola a Mateřská škola Uherské Hradiště, Palackého náměstí
Palackého náměstí 238
686 01 Uherské Hradiště
Elektronickou formou: podatelna@zsmsuh.cz
Žádost je podána dnem, kdy ji ZŠ a MŠ obdržela.
Z žádosti o poskytnutí informace musí být zřejmé:
- označení školy jakožto subjektu, kterému je určena
- že se jedná o žádost o poskytnutí informací dle zákona o svobodném přístupu k informacím
- jméno a příjmení, datum narození a bydliště u fyzické osoby
- název, identifikační číslo a sídlo u právnické osoby
- Brání-li nedostatek údajů o žadateli podle předchozího odstavce vyřízení žádosti, vyzve škola žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil. Nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, škola žádost odloží.
- V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo je formulována příliš obecně, vyzve škola žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů, rozhodne škola o odmítnutí žádosti.
- V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti ZŠ a MŠ Uherské Hradiště, Palackého náměstí, bude žádost s odůvodněním odložena a tuto skutečnost sdělí škola žadateli do 7 dnů od podání žádosti.
- Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí informace, která může být kdykoli veřejně získána (zveřejněná informace), sdělí škola žadateli ve lhůtě 7 dnů od podání žádosti údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí informace, potom mu ji škola poskytne.
- Škola poskytne požadovanou informaci do 15 dnů od přijetí žádosti nebo od jejího doplnění (upřesnění). Lhůta pro poskytnutí informací může být ze závažných důvodů prodloužena, avšak maximálně o 10 dnů. O prodloužení lhůty včetně odůvodnění bude žadatel včas a prokazatelně informován.
- Pokud žádosti o poskytnutí informace nelze ze zákonných důvodů zcela nebo zčásti vyhovět (např. ochrana osobních údajů), rozhodne škola ve lhůtě 15 dnů od podání žádosti o odmítnutí žádosti nebo její části.
- Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat písemné odvolání. Odvolání se podává na stejné kontakty jako žádost o poskytnutí informace. ZŠ a MŠ Uherské Hradiště, Palackého náměstí předá odvolání do 15 dnů Úřadu pro ochranu osobních údajů.
- Na postup při vyřizování žádosti o informace lze podat stížnost písemně nebo ústně. Je-li stížnost podána ústně a nelze ji hned vyřídit, sepíše o ní škola písemný záznam. Stížnost lze podat ve lhůtě stanovených zákonem o svobodném přístupu k informacím. O stížnosti rozhoduje zřizovatel organizace.
Sazebník úhrad za poskytování informací:
a) kopírování
formát A4 jednostranně | 2 Kč |
formát A4 oboustranně | 3 Kč |
formát A3 jednostranně | 4 Kč |
formát A3 oboustranně | 6 Kč |
Tiskárna | 1 stránka textu A4 | 3 Kč |
1 stránka textu A3 | 6 Kč |
b) tisk
c) poštovní služby - dle platného sazebníku České pošty, s.p.
Tento sazebník je platný od 1. 8. 2018.
Tato směrnice vstupuje v platnost a nabývá činnosti dne 1. 9. 2022.
V Uherském Hradišti 31. 8. 2022
Mgr. Ing. Jiří Hejda
ředitel školy